lördag 2 november 2013

Länge sedan

Mina inlägg haglar inte precis men det handlar bara om att jag mår så bra nu att jag inte känner att jag har något särskilt att skriva om! Men jag kan berätta att jag fick ett brev från läkaren en kort tid efter att jag skrev det förra inlägget. Där skrev hon att mina värden tyder på en lite för hög dos Levaxin men om jag fortfarande mår bra kan jag fortsätta med samma.

Jag har lyckats gå ner 5 kg på 8 veckor genom tre-timmarsdieten och genom att springa 6 km varannan dag! Jag mår förträffligt! Jag känner mig stark och vital igen! Nu äntligen är jag tillbaka till den vikt jag hade innan jag blev sjuk sommaren 2011. Hoppas nu bara att det ska hålla i sig! Knäna har visserligen börjat krångla så jag verkar få dra ner på löpningen och jag hoppas att det går över på så sätt, för löpträning är fantastiskt!

5 kommentarer:

  1. Hej mona
    Jag undrar hur du märkte du avsköldkörteln ibörjan?
    Var du anfådd, hjärtklappning och fruktansvärt trött?
    Kändes det som du har en halsduk runt halsen som stramar.
    Väntar på mina prover som ska bli färdiga på fredag. Men så här är det just nu för mig. Håller på att bli knäpp känns det som. Orkar inget.
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla!

      Andfådd kan jag inte minnas att jag var... Hjärtklappning har jag bara haft när jag haft för hög dos Levaxin. Men halsduken runt halsen känner jag igen! Jag vet flera nätter då jag slet och drog i linningen på mitt nattlinne för att jag nästan fick panik över trycket över halsen. Jag vet dock inte trycket är relaterat till sköldkörtelproblemet direkt. Jag åt nämligen D-vitamintillskott vid denna tidpunkt och tyckte att trycket lättade när jag slutade med det. Tröttheten var nog värst! Och hjärndimman, glömskan och att jag kände mig avtrubbad.

      Camilla, jag håller tummarna för att du ska få rätt hjälp! Lycka till och uppdatera mig gärna om hur det går!

      Mona

      Radera
  2. Supertack ... det var just det här med tröttheten o glömskan.
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej Mona!

    Undrar om ditt humör är jämn bra nu hela tiden, eller om du vaknar vissa dagar och känner att, den här dagen får gärna ta slut lite fort?

    Mvh. /Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mitt humör är stabilt sedan flera månader tillbaka! Men sedan vi ändrade till vintertid, har jag varit betydligt tröttare och mer lättirriterad men jag kopplar alltså inte ihop denna trötthet med sköldkörtelproblemet.

      Radera