måndag 7 juli 2014

Nya blodprov och en läkartid

Jag blir helt förvirrad av det här. Först ett brev om att jag får fortsätta med samma dos till augusti, sedan en kallelse till läkaren med bifogad blodprovsremiss dagen därpå. Vad håller hon på med tänker jag?

Så imorgon blir det till att lämna nya prover igen (ett helt batteri med prover denna gång!) och så läkarbesök redan nu på onsdag.

Men det blir nog inte så dumt trots allt. Jag har de senaste två veckorna känt mig tröttare igen, trögare i magen och så har jag gått upp i vikt. Jag är inte helt hundra på att allt har med sjukdomen att göra, men det kanske proverna kommer att säga något om. Jag ska också fråga läkaren vad hon tänker om Lio (t3). Hon tycker ju att mina prover ligger på gränsen hela tiden till att jag bör sänka dosen, så kanske kan då Lio vara ett alternativ? Jag vet inte. Jag vet bara att jag mår bättre när jag ligger på ett pressat på TSH. Och när läkaren tycker att jag bör sänka dosen, då mår jag alltid som bäst.

Jag återkommer efter läkarbesöket om vad vi kommit fram till!

1 kommentar:

  1. Hej Mona,
    intressant att läsa om andra med sköldkörtelproblem. Mina började efter första barnet för 4 år sedan. Värdena har svängt hela tiden och jag har gått på koll var 6e vecka. Har nu börjat känna en tryckkänsla över halsen. Har talat med en läkare på endokrin om detta men han trodde inte på något samband med sköldkörteln utan hänvisade till vårdcentralen. Känns lite skumt.. Ska läsa igenom din blogg noggrannare, alltid något man lär sig :-)

    SvaraRadera