tisdag 14 april 2015

Telefontid med läkaren

Läkaren ringde idag. Det blev samma visa som alltid. Hon säger återigen att mina blodvärden visar att jag ligger för pressat och att jag bör minska Levaxindosen. Jag å min sida påtalar återigen att jag mår bra och att jag inte har det minsta hypersymtom. Tvärtom! Trög mage, svårt att gå ner i vikt, låg puls och temp. Och återigen säger hon att hon är rädd om mig på lång sikt, att jag kanske får problem med hjärtat om 15-20 år om jag fortsätter ligga pressat. Och återigen säger jag att jag vill ha en god livskvalité medan jag lever... Och återigen säger hon att jag får fortsätta på samma dos ytterligare någon månad och sedan lämna nya prover "så får vi se sen". Och återigen blir jag stressad och frustrerad över hennes hot om sänkning.

Inget nytt med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag lider med dig! :(
    Problem med sköldkörteln är fruktansvärt jobbigt. :(

    Hoppas att du mår bra nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för din omtanke och medlidande. Det värmer!

      Radera