onsdag 26 april 2017

Svullen och snart dags för nya blodprover

Jag är inte riktigt lika trött längre. Däremot känner jag mig stundtals väldigt svullen som om jag binder vätska. Överarmarna har aldrig varit så pluffsiga som nu. Jag har varken tappat i vikt eller vätska sedan jag höjde dosen av Liothyronin till 20 ug per dag vilket jag hade hoppats på. Fortfarande står vågen på +6 kg sedan jag blev sjuk. Men jag ska villigt erkänna att jag inte har har rört på mig så mycket som jag borde, jag har helt enkelt inte orkat. Jag äter inte godis och godsaker i veckorna och jag håller mig till tre-timmarsdieten. Jag går inte ner i vikt, men inte heller upp -  vilket ju är bra.

Jag har fått hem nya blodprovsremisser. Denna gång var det inte bara TSH, T4 och T3 som var ikryssat. Nej nu ska jag även få lämna blodprover för Kortisol och P-ACTH som har med binjurarna och göra om jag har förstått det hela rätt. På onsdag åker jag till sjukhuset och tar proverna. Jag återkommer när jag har fått svaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar