onsdag 19 september 2018

6 veckor med NDT och höjer dosen

Jag hade en bokad telefontid med läkaren idag. Jag berättade att magen fungerar bättre med denna medicin men tröttheten är den samma. Hon tyckte att jag kunde höja med en halv tablett per dag och se om jag blir piggare. Eftersom TSH vid sista provtagningen nu i september visar sig vara pressat till 0.02 vill hon vara försiktig. Men eftersom T4 sjunkit till 12 och det även finns marginal för en viss ökning av T3 som var 5.7, så kunde vi testa denna försiktiga doshöjning.

I juni, innan jag började med NDT och gick på Levaxin och Liothyronin hade jag dessa värden:
TSH 0.01, T4 16 och T3 5.8

Så min amatörtolkning stämde! T4 har ju sjunkit! Hoppas nu att den nya dosen kan göra skillnad.

Nu ska jag ta 60 mg Thyroid från Erfa kl 8:00, 30 mg kl 12:00 och 60 mg kl 17:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar