tisdag 26 mars 2019

Nytt jobb mm

Jag är ledsen att mina blogginlägg dröjer mellan varven. Det har varit så mycket senaste tiden i och med mitt nya jobb. Det är mycket mindre stressigt än mitt förra men innebär andra utmaningar vilket tröttar och stressar mig på ett annat sätt.

För ca en månad sedan trodde jag att jag skulle behöva sänka dosen Thyroid från Erfa eftersom jag upplevde mig väldigt stressad på kvällarna med hjärtklappning som följd. Sänkte dosen tillfälligt några dagar men blev supertrött och fick gå upp i dos igen. Jag tar fortfarande 150 mg/dag fördelat med 30 mg (2-1-2). Jag är inte lika trött på morgnarna längre. Men det tror jag hänger ihop med att jag har senare arbetstider. Det är väldigt skönt!

Annars inget nytt vad gäller mitt mående. Allting är likadant som sist jag skrev.

I maj är det dags att lämna nya blodprover. Ska bli spännande och se vad de visar och om jag får fortsätta med samma dos eller inte.

Jag glömmer ofta att ta min medicin. Det är nackdelen med Thyroiden. Att den ska tas kl 8, 12 och 17.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar