lördag 2 januari 2021

Uppdatering

Oj! Det är nästan ett helt år sedan jag skrev nu! Allt flyter på fint. I somras lyckades jag dessutom gå ner 6 kilo. Hur det gick till är en helt egen historia men jag kan sammanfatta det med att jag hade en livskris och tappade aptiten helt. Åt bara frukost som mål i ett par veckor samtidigt som jag gick en mil om dagen. Men jag har lyckats hålla vikten sedan dess. Jag gissar att jag nu egentligen ligger på för hög dos av Thyroid från Erfa i förhållande till min kroppsvikt och att det är det som gör att jag kan hålla vikten. Men jag vet inte. Jag tror det kommer bli dags att lämna nya blodprover i maj, då får vi se vad de visar. Jag har inga andra symtom som skulle tyda på överdosering. 

Jag mår bra. Det enda som påminner om min sköldkörtelsjukdom är om jag missar ta tabletterna. Då blir jag dåsig. Om jag har glömt ta dem under en hel dag blir jag dessutom hård i magen och jag har fortfarande problem med att äta ljust bröd och ris. (Vilket jag inte hade problem med innan sjukdomen.)

Jag hoppas såå att jag har hittat en lösning som kommer att vara den rätta livet ut för mig nu. Jag skulle inte orka med om Thyroiden också plötsligt slutar verka, såsom både Levaxin och kombon Levaxin och Lio har gjort.

Hur går det för er? Ni får gärna kommentera nedan och berätta om er situation och vad som hjälpt/inte hjälpt er i kampen mot sköldkörtelproblem. Det som funkar för den ena, verkar inte alltid funka för den andra.

Gott nytt år till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar