söndag 20 mars 2022

Uppdatering

 Hej på er följare och nytillkomna läsare!

Jag skriver inte så ofta längre som ni märker och det handlar om att jag mår så gott som bra med Thyroid från Erfa. Jag gick ner i vikt till min ursprungsvikt (som innan jag blev sjuk) sommaren 2020. De kilona är tillbaka igen och är svåra att bli av med. Men annars mår jag fint. Jag lämnar endast blodprover en gång om året och har inte varit på läkarbesök sedan jag fick Erfa utskrivet 2018. 

Kan passa på att berätta att min syster också drabbades av Hashimotos sjukdom för ett par år sedan. Hon har testat allt och till slut skrev hon en egenremiss till mitt sjukhus också, med förhoppningen att få testa NDT men de nekade henne med förklaringen "Vi skriver inte ut NDT till nya patienter eftersom det saknas evidens för att det ska fungera." Jag blev så ledsen för hennes skull men också otroligt tacksam för egen del, att jag hann få det utskrivet innan de slutade att göra det. 

Och så den ständiga frågan: VARFÖR ska det vara så svårt att få NDT utskrivet - vad förlorar läkarna på att låta patienterna testa det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar