söndag 9 juli 2023

Nya provsvar och uppdatering

 Dagens provsvar visade: TSH 0.01, T4 15.3 och T3 6.7.

Jag skulle få lämna nya blodprover efter tre månader sedan höjningen av Thyroid från Erfa men jag fick aldrig någon remiss. Så jag hörde av mig till sjukhuset och bad att få en sådan. 

Jag har kommunicerat med läkaren via mina sidor och fått ett nytt recept på samma dos och han har gjort en ny licensansökan till läkemedelsverket. Måste göras varje år.

Jag mår över lag bra med vikten är hopplös att få bukt med. Ligger 5 kg plus sedan insjuknandet. Testade under en vecka att äta max 1500 kalorier per dag, strikt hållet med hjälp av en app som räknar ut exakta kalorier på allt man stoppar i sig, samt motionerade. Men jag gick istället upp 300 gram i vikt. Så tröttsamt! Men jag är glad för att jag mår bra, att magen fungerar (om jag inte äter ljust bröd eller ris) och att mensen är regelbunden igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar