måndag 15 oktober 2012

Telefonkontakt med läkaren

Idag ringde hon äntligen. Hon vill att jag skulle lämna nya blodprover för att kolla antikropparna för att ta reda på om jag har en inflammation i sköldkörteln eller inte, eftersom mina värden hoppar så drastiskt upp och ner.

Jag ska också få höja Levaxinet till 100 ug/dag. Håll tummarna att det ska vända! Jag är jättetrött och somnar 19:30 på kvällarna och känner mig ändå inte utvilad på morgnarna. Jag är trögtänkt och har svårt för att fokusera.

Nytt blodprov på fredag. Jag återkommer när jag får provsvaren.

2 kommentarer:

  1. Hej! Trillade in här av slumpen. Känner igen mig i mycket som du skriver och är själv på min 6:e vecka på 25 ug/dag. Imorgon väntar nya prover. Liksom du så hoppas jag på att mina +7 "nyinflyttade" kg ska försvinna.. Har bara en "lätt" underfunktion och ganska lågt t4 men Fyyy för vad dåligt jag har mått sedan allt detta drog igång. Mina problem kom som ett brev på posten för 1 år sedan då jag slutade röka. Känns otacksamt.. Men det är väl bara att kämpa på.
    Ville bara säga hej och önska dig lycka till!/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej K!

      Tack för din kommentar! Stort lycka till önskar jag dig detsamma! Hoppas att du snart kommer att känna en förbättring! Och stå på dig om du tror att du behöver höja dosen men läkaren tycker värdena ser bra ut.

      Radera