torsdag 1 november 2012

Provsvaren

Jag ringde till Endokrinologimottagningen idag eftersom jag fortfarande inte har hört något. De säger att läkaren ska ringa mig för att berätta hur vi ska gå vidare. Provsvaren fick jag dock uppläst:

TSH 3,8  T4 16  T3 4,1 (Detta efter en vecka med 100 ug Levaxin per dag istället för 75 ug.)

TRAK: 51 = Inga anitkroppar. Hade jag haft över 70, hade det varit onormalt och kunde tytt på exempelvis Graves sjukdom.

Nu har jag haft den ökade dosen på 100 ug Levaxin i snart 3 veckor och känner ingen bättring. Jo, kanske att jag inte är riktigt lika trött om kvällarna. Men i övrigt mår jag urkass och har gått upp 2 kg på 1,5 mån. Ingen ork, ingen energi, nedstämd, vill vara själv, trög i magen, viktuppgång, torr hy, ont i skuldran, tappar hår.

Varför blev jag dålig igen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar