lördag 9 februari 2013

Meddelande från läkaren

Jag har som så många andra legat däckad i influensan de sista dagarna. Igår ringde läkaren men jag hade feber och kunde inte svara. Hon lämnade ett röstmeddelande om att hon hade fått mitt mail via "Mina vårdkontakter" och att hon kan tänka sig att låta mig ha samma dos (125 ug /dag) i ytterligare en månad och sedan lämna nytt prov och sedan se vad det visar innan ny bedömning görs. Hon sa att för hög dos mår man inte heller bra av. Jag blev så lättad över att inte behöva sänka men kommer ju förstås att göra det om jag får hypersymtom!

Nu ska jag bara tillfriskna från influensaeländet. 5:e dagen idag och fortfarande feber. Sedan ska jag återgå till träning och bra mat. Jag har i flera veckor ätit efter tre-timmarsmetoden på vardagarna men har bara lyckats gå ner max något kilo. Jag har 4-5 kg att gå ner igen. Jag tänkte lägga i en växel till - motion - så får vi se om det kan hända något då. Egentligen är inte vikten det viktiga - utan känslan av att vara i form och må bra, så det är hellre den känslan jag ska gå på nu, än vad vågen visar.

3 kommentarer:

  1. Hej jag snubblade in här. Letar info om min nya diagnos. Kampen mot och med läkare är ngt jag känner igen mig med. Fick själv en "överdos" nu i helgen då vi höjde för snabbt. Fy f-n är hellre zombie med lägre dos :-) men bemötandet av läkaren på vårdcentralen var katastrof som inte förstod min reaktion på medicin. Tack för en bra blogg- då är man iaf inte ensam... o jag har lyckats dra på mig 45kg o är lika gammal som du. Men med pannben och vilja kan man allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du har hittat hit! Vad roligt att du gillar bloggen! Nej, hypersymtom är inget vidare! Vi får försöka stötta varandra! Ja, man kommer långt med pannben och vilja! :-)

      Radera
  2. Hej Mona, kom in på din sida då jag googlat på sköldkörtelproblem. Jag har sen en längre Tid haft diffusa problem som jag tror kan vara sköldkörtelrelaterade och då jag läser om dina stämmer de in. Har även febertoppar men oregelbunda tider utan annan orsak,är det åt du haft? Finns på mejl ankan72@gmail.com
    /anna

    SvaraRadera