måndag 4 februari 2013

Nya provsvar

Jag lämnade nya prover för över en vecka sedan och fick svaren idag.

TSH 0.11 T4 22 och T3 5.4 (Jag äter fortfarande 125 ug Levaxin.)

Sköterskan sa att läkaren hade sagt att jag ska sänka min dos (100 ug 3 dgr i veckan och 125 ug 4 dagar) för att jag ligger för högt nu. Och jag som nyss har börjat känna att energin är tillbaka till fullo! I går gympade jag på Friskis och Svettis för första gången, exempelvis. Att sänka dosen nu känns som att dra undan mattan för mina fötter. Jag ska försöka få tag i läkaren och säga att jag vill/måste/kräver samma dos minst en månad till... Men man blir så liten i läkarnas händer. Det är lätt att skriva och säga att jag ska kräva samma dos, det är något helt annat att prata med henne i telefon...

*Ledsen idag.*

2 kommentarer:

  1. Stefan Fredriksson6 februari 2013 kl. 04:26

    Ett tips! www.kunskapskällan.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt tips! Har du själv blivit hjälpt av att sluta med "de vita gifterna"?

      Mona

      Radera