fredag 24 januari 2014

Telefonkontakt med läkaren

Igår ringde så äntligen läkaren! Jag får höja dosen Levaxin till 150 ug varje dag istället för nuvarande 125. Jag hoppas såå att det ska hjälpa! Vi pratade faktiskt även om Lio men hon tycker inte att T3-värdet är såå dåligt (ännu) men det lät som hon kan tänka sig att skriva ut det om inte någon höjning hjälper eller om T3-värdet dalar. Härligt! Det känns som att vi har en plan nu! Och jag fick möjligheten att säga att jag blir stressad av hennes ständiga hot om en sänkning av Levaxinet. Hon medger nu, känns det som, att jag ju mår bäst när TSH är pressat ner mot 0:an och att det kanske är det vi bör sikta mot! Inget snack denna gång om att mitt hjärta kan ta skada om 20 år om jag pressar nu...

Jag är glad och nöjd! Om 4 veckor ska jag lämna nya blodprover och boka en telefontid på nytt med henne.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur går det för dig? Det har ju gått 4 veckor nu;)

    Jag har börjat om med levaxin igen, tar 12,5 ug per dag. Väldigt liten dos men den gör en avsevärd skillnad!

    Hade tsh 5.5 och t4 19 innan jag började om och har käkat levaxin i 6 veckor nu.

    Nej, jag fick inte aritmier för att jag slutade tvärt förra gången. Det är jag ganska säker på. Men jag rekomenderar inte att sluta tvärt fär armar och ben somnade typ hela tiden.

    Hälsningar

    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Magnus!
      Tack för att du undrar hur det går! Det värmer!

      Okej, nya tag alltså? Hoppas att det går bättre denna gång! Jag vill passa på att tipsa om att det finns en grupp på Facebook som heter "Sköldkörtelföreningen". Där kan man få en massa tips och råd!

      Sköt om dig!

      Hälsn. Mona

      Radera