måndag 13 januari 2014

Sämre igen och nya provsvar.

Jag mår sämre igen... Det känns som jag knappt hinner njuta av att må bra förrän måendet dalar igen. Jag är återigen tröttare, trög i magen, har börjat tappa hår igen och har gått upp i vikt. Det var med andra ord inte hösten som fick mig att känna mig sämre. Jag lämnade ett meddelande till läkaren den 27 december om att jag önskar få kontakt med henne, men hon har inte hört av sig.

Förra veckan gick jag och lämnade nya prover igen, på eget bevåg, det var ca 5 veckor sen sist. Idag ringde jag till mottagningen och fick veta provresultatet: TSH 0.4, T4 16 och T3 4.3. Det fortsätter med andra ord att gå åt fel håll. Ju närmare TSH är 0, desto bättre mår jag. Jag lämnade återigen meddelande om att jag önskar få kontakt med läkaren. Jag vill höja dosen Levaxin igen. NU.

2 kommentarer:

  1. Hej Mona och tack för dina goda råd!

    Tråkig läsning, hoppas det vänder uppåt snart igen!

    Har fått ett hjärtfel, inget alvarligt men inte kul att hjärtat tagit stryk. Känner att det inte är som heller. Annars mår jag skapligt i förrgår va jag helt inne på att börja om med levaxinet på egen hand, läkaren jag hade öder doserade ju åt mig, har en burk 50 ug kvar hemma, ingen bra idé.

    Det jag skulle vilja fråga är om du gjort någon finnåls unndersökning?

    Börjar misstänka att alla mina symptom är förorsakade av oro, kortisolnivåerna skall tydligen kunna sjunka av den sortens stress, vilket skulle kunna innebära sköldkörtelproblem i sin tur.

    Vill minnas att du inte hade några sånna problem i samband med ditt sjukdomsutbrott? Men om du känner oro nu vilket du säkert gör så är det nog bra om du försöker göra det så bra som möjligt för dig och stressa ner!

    Hoppas på trevligare läsning framöver!

    Kram

    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack för din omtanke Magnus!

      Nej jag har inte gjort någon finnålsundersökning och mina kortisolvärden var helt perfekta när jag lämnade sådana prov. Jag försöker att inte oroa mig eller stressa. Jag har berättat för alla på jobbet att jag har problem och mår sämre igen och det hjälper att de vet att jag inte är på topp!

      Men vad otäckt att du har fått problem med hjärtat! Du tror inte att det kan att ha med att göra att du så abrupt slutade med din Levaxin?

      Jag hoppas också att jag kan komma att skriva mer positiva inlägg så småningom! Jag tror och hoppas att det vänder ganska snart igen! Har fått en telefontid om 1,5 vecka med läkaren och hoppas på doshöjning då!

      Sköt om dig min vän!

      Mona

      Radera