tisdag 21 juni 2016

Kombinerar Levaxin och Liothyronin igen

Efter att ha lyssnat på föreläsningarna genom sköldkörtelföreningen känner jag att jag inte har något att förlora på att försöka kombinera Lexavin och Lio igen.

Första gången jag testade det var i oktober 2014. Då blev jag ordinerad att gå ner i dos från 175 ug Levaxin till 125 ug och lägga till 10 ug Lio. Detta upplevde jag som ett för stort hopp. Jag hade en förfärlig huvudvärk, fick hjärtklappning (130 i puls om kvällarna) plus att mina redan befintliga hyposymtom blev värre, som enormt trög mage exempelvis. Detta gjorde att jag slutade med Lio och höjde upp Levaxindosen till 175 ug/dag igen. Den dosen har jag haft länge nu, men mår inte helt bra. Därför är jag redo för en ny testperiod med kombinationsbehandling. Jag tog idag kontakt med läkaren via "Mina vårdkontakter" och bad att få prova 150 ug Levaxin och 5 ug Lio som en början. Hon svarade att det går bra men vill att jag lämnar nya prover igen om 6 veckor. Det här känns spännande och jag hoppas att Lio ska visa sig vara det som har fattats mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar