torsdag 12 juli 2018

Apoteket

När jag var hos läkaren sist, uppfattade jag det som att jag inte behövde göra något annat än att vänta på brev med besked om Läkemedelsverket har godkänt licensansökan eller inte. Jag googlade på handläggningstider och läste mig till att det brukar ta ca en vecka för dem att fatta beslut. När jag efter en vecka fortfarande inte hade fått något besked googlade jag igen och såg att Apoteket är inblandad i processen så jag gick dit och pratade med dem. De berättade att det är de som gör själva ansökan när läkaren har skrivit motiveringen. Det sa inte min läkare någonting om. Så idag har Apoteket skickat in licensansökan och jag får vänta ytterligare ca en vecka på besked. Apoteket sa att de kan ringa till mig när de vet hur det har gått. Så snart de får klartecken, beställer de NDT åt mig.

Jag har av läkaren redan fått en ny provtagningsremiss avseende TSH, T4 och T3 att lämna om några veckor. Läkaren vill veta ganska omgående hur det nya läkemedlet påverkar mig. Det känns lite stressigt eftersom jag fortfarande inte har fått läkemedlet, men bra att hon är så angelägen och inte tappar bort mig.

Jag är lite nervös över hur övergången från Levaxin och Lio till NDT ska gå. Rädd för både hypo- och hypersymtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar