söndag 26 augusti 2018

Dag 17 med NDT - det händer grejer!

Jag har spännande saker att berätta! Magen fungerar bättre! Jag har inte behövt ta Movicol på en vecka - magen har fungerat ändå! Jag kunde äta en ljus frukostfralla igår utan att få fullständig förstoppning och häromdagen åt jag även ris utan problem! Kan det vara NDT som gör det?

Dessutom fick jag mens för ca en vecka sedan och denna gång slapp jag de irriterande småblödningarna dagarna innan. Mensen slutade också en dag tidigare än vanligt. Jag vet inte om det är NDT som gör det, men jag har ju haft småblödningar innan mensen kommit igång, i snart 2 år, så nog kan det ha en koppling -  men jag vet ju inte helt säkert. Jag är i alla fall försiktigt förtjust och hoppfull. Jag tar en dag i taget och ser vad som sker. Jag har lovat mig själv att gå varsamt fram och ge kroppen tid att vänja sig.

Tröttheten och vikten är fortfarande detsamma. Jag upplever att denna medicin hittills är mer "försiktig" än Levaxin och Lio på så sätt att jag inte upplever att hjärtat börjar dunka hårdare och att värmen stiger så snart jag har tagit den. Den känns därför mer skonsam för kroppen så här långt i alla fall. Om ca 1, 5 vecka ska jag lämna nya blodprover. Det ska bli spännande att se vad de visar.


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en bra sida. Jag känner igen mig mycket i det du skriver. I flera år har jag försökt att hitta en läkare som skriver ut NDT. Det är en kamp vill jag säga att återfå livet. Jag undrar hur du har gjort när du hittade en bra läkare?

    Mvh
    E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se nedan! Mitt svar hamnade som en ny kommentar.

      Radera
  2. Hej!
    Roligt att du tycker om min blogg. Jo, först frågade jag min endokrinolog men det ville hon inte. Då skrev jag ett mail till läkemedelsverket och begärde ut en lista över samtliga läkare som har skrivit licensansökningar för naturligt sköldkörtelhormon. Såg då att det fanns många läkare på ett sjukhus 12 mil bort, skrev en egenremiss och fick komma dit några månader senare.

    Lycka till om du vill göra samma sak! Hör gärna av dig och uppdatera mig/oss om hur det gick sen!

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för bra svar. Det är knepigt det där med läkare som inte har möjlighet att skriva ut. Jag har själv försökt att kontakta läkare med läkemedelsverket lista men de svarar inte. Vilket område var det som du hade sådan tur? Skulle vara enormt tacksam. Mvh E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen
      I Kronobergs län. Har du skickat en egenremiss eller bara ringt dem? En skriftlig egenremiss måste de svara på. Antingen genom att kalla dig på besök eller ge dig ett svar på varför de inte anser att du behöver vård hos just dem. Många hänvisas tyvärr tillbaka till sin vårdcentral.

      Radera