torsdag 9 augusti 2018

Nu har medicinen kommit!

Idag har jag varit och hämtat ut min första burk Thyroid från Erfa! Jag har bestämt mig för att inte fasa in det försiktigt och fasa ut Levaxin och Liothyronin utan köra på läkarens rekommendation om att helt sonika byta ut det ena mot det andra. Vi får se om det visar sig vara dumdristigt eller ej. Huvudvärk är jag beredd på. Jag får alltid huvudvärk när hormoner är inblandat tex vid doshöjningar eller sänkningar. Första tabletten tog jag för ett par timmar sedan. Ännu ingen känning. Jag håller andan.

Min dos är Thyroid 60 mg: En hel tablett kl 8:00, en halv tablett kl 12:00 och ytterligare en halv tablett kl 17:00. Jag köpte en dosett (mini) från Apoteket för att lättare hålla kolla på och komma ihåg min medicinering.


Bild på Dosett Mini blå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar