torsdag 24 maj 2012

Överproduktion nu?

I helgen som gick var jag riktigt dålig. Jag kände mig superstressad (trots att jag inte har något att stressa för), hade hjärtklappning, diarré och så kräktes jag. Jag har inte kräkts på 17 år! Först kändes det som magkatarr men det blev bara värre och värre och jag mådde sjukt illa. Eftersom ingen annan i familjen blev sjuk har jag börjat fundera på om inte detta kan ha varit symtom på överproduktion? Vad tror ni? Är det någon av er som har fått för hög dos eller för snabb höjning av Levaxin och fått dessa symtomen?

Jag har tagit kontakt med  Endokrinologimottagningen och väntar på besked från min läkare. Jag har lämnat meddelande till henne om att jag nu minskar Levaxinet till 75 ug varannan dag och 50 varannan istället för att ta 75 varje dag. Jag hoppas inte jag gör något galet nu. Men jag tänker att jag tar det säkra före det osäkra fram till hon hör av sig. För två veckor sedan var jag ju på akuten med kraftig magkatarr och det känns som det kan ha ett samband med detta också.

4 kommentarer:

  1. Har inget direkt svar på frågan men jag har råkat ut för samma grej en gång med exakt samma symptom. Min kropp fixade inte doshöjningen, fick backa ett tag o sen öka igen. Mvh/ Elsa

    SvaraRadera
  2. Hej Elsa! Stort tack för ditt svar! Vad hade du för dos när du fick dessa symtom och vilken dos fick du backa tillbaka till?

    Jag har fortfarande inte fått något svar från läkaren.

    Mona

    SvaraRadera
  3. Hej! Undrar om du fortsatte medicinera under tiden du blev dålig i magen och om du upplevt sådana magbesvär senare när överdosering kunnat uteslutas?

    Är själv en 34 årig kille som haft hypotyreos symtom de fyrn senaste åren. Började med lexaxin för 3 månader sedan och var väldigt dålig i magen helgen som gick. Samtidigt som jag kände ett starkt tryck i hjärtat.

    Din historia ger mig hopp! /Magnus

    SvaraRadera
  4. Hej Magnus!
    Nej jag har inte haft några sådana symtom efter detta tillfälle! Och ja, jag fortsatte att medicinera under tiden jag var dålig men jag tror inte kroppen tog upp medicinen eftersom jag inte fick behålla något jag åt just då.

    Vad har du för dos Levaxin nu? Har du nyligen gjort någon höjning?

    Du ska se att allt blir bra även för dig! Håll ut bara! Och stå på dig i vården. Om du vill får du gärna uppdatera mig/oss om hur det går för dig!

    SvaraRadera