tisdag 14 oktober 2014

1,5 vecka med Lio och nu mår jag bättre!

Nu äntligen mår jag bättre igen! 1,5 vecka med Lio (och Levaxin). Magen funkar, jag är inte lika trött längre, jag orkar röra på mig och jag har minskat 0.5 kg i vikt. (Jag har sedan i somras gått upp 3 kg, i vad jag tror, mestadels vätska. Fötterna har svullnat.)

Hoppas, hoppas att det goda måendet håller i sig så här nu!

Jag märker att jag ideligen försöker tänka bort att det kan vara så här upp och ner resten av livet, eftersom Hashimotos sjukdom är av ett mycket lynnigt slag, och dessutom kronisk. Men det är nog mitt sätt att hantera det hela. Förtränga sjukdomen och istället njuta väldigt mycket de dagar min kropp och mitt psyke fungerar som de ska!

4 kommentarer:

  1. Hej Mona. Jag undrar ifall du har haft förhöjt prolaktin värde i samband med din Hypothyreos.

    Mvh en 19årig tjej som misstänker att jag kan ha denna sjukdom.
    Du får hemskt gärna svara via min mail: jullann95@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Skriv gärna och uppdatera om hur du mår Mona. Anser du att medicineringen fungerar bättre med lio som tillägg till Levaxinet? Mvh Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer mig Magnus. Ska genast uppdatera! Men hur mår DU?

      Radera
  3. Hej Mona

    Jag kastas lite mellan hopp och förtvivlan känns det som. Känner en stor ovisshet om jag kommer att kunna bli frisk. Har ändå blivit väldigt mycket bättre senaste halvåret. Fått tillbaka en hel del energi och klarare i skallen, men många envisa och kvarvarande symptom. Ibland när jag motionerar tycker jag mig ändå känna mig väldigt bra! :)

    Levaxinet fungerade ju inte för mig och törs nog inte göra något nytt försök. Hade ju inte positivt på mina tpo antikroppar. Kan väll inte sägas helt 100 säkert om min sköldkörtel varit inflammerad även om mycket tytt på det.

    Hoppas att det går bra för dig och att du mår bra!
    Magnus

    SvaraRadera