tisdag 7 oktober 2014

Läkaren ringer

Det fruktansvärda måendet har vänt och jag mår faktiskt lite bättre nu på dag 4 med Lio, och glömde nästan bort att jag mailade läkaren häromdagen! Så hon ringer utan förvarning och berättar att hon har fått mitt mail och att det låter som att Lio inte var något för mig. Men jag avbryter henne och säger att huvudvärken nu har släppt och att magen har kommit igång igen och att jag därför är beredd att försöka ha den här dosen i totalt tre veckor som vi kommit överens om.

Läkaren sa att hon trodde att det var biverkningar från Lio och sänkningen av Levaxinet som gett mig dessa symtom. Hon sa att om det inte funkar fortsättningsvis kan jag när jag vill, sluta med Lion och höja Levaxinet till 175ug/dag istället. Dock viktigt att meddela henne direkt om jag gör någon ändring.

Nu får jag ta en dag i taget och hoppas på bättre mående med Lion, nu när kroppen verkar ha vant sig vid att jag tillsatt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar