måndag 16 april 2012

Doshöjning av Levaxin igen

Jag lämnade blodprov i fredags. TSH 4,3 (4,5 sist) T4 16 (14 sist). Det går åt rätt håll men jag är oerhört besviken på vad liten skillnad det har blivit på en månad. Jag ska prata med läkaren på onsdag men höjde redan i fredags från 50 till 75 microgram Levaxin. Jag har hittills inte märkt någon skillnad på att ta tre tabletter istället för två. Viktuppgången verkar ha stannat  i alla fall och det är ju skönt även om jag förstås hoppats på att gå ner. Ligger på runt 5-5,5 kg plus sedan jag blev sjuk. För övrigt mår jag fortfarande lika dåligt. Funderar ibland på sjukskrivning men det kanske bara skulle göra att tiden skulle gå långsammare och jag skulle räkna dagarna till varje doshöjning. En månad går ganska fort när man jobbar. Jag är totalt slut både på jobbet och hemma, men jag kämpar på.

Hur är det med er andra? Är ni sjukskrivna?

2 kommentarer:

  1. Hej vi är två tjejer som läser till undersköterskor. Vi gör ett fördjupningarbete om Hypo och hypertyreos och har lite frågor vi gärna vill ha svar på! Tack på förhand, Lisa och Emelie

    Av vilken andledning besökte du en läkare för dina besvär?
    Vad har du för besvär/symtom?
    Har du fått bra bemötande av dina läkare?
    Vad har du fått för behandling?
    Är du nöjd med din behandling?
    Har du några egna knep för att lindra dina symtom?

    Svara till: lisakennerstrand@hotmail.com

    TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att ni valt att skriva om detta ämne! Jag har skickat ett privat mail till er!

      Radera