onsdag 22 augusti 2012

Så glad!

Som jag har kämpat! I över ett år har jag haft symtom på hypotyreos. Vilken resa jag har fått göra och vad många läkare jag har fått tampas med under resans gång... Men en sak säger jag bara, det har varit värt all möda! För jag mår bra idag. I princip helt symtomfri. Jag vet att det kan komma bakslag eller att jag kanske kommer få överdoseringssymtom, men just idag mår jag fantastiskt! Och jag njuter. Jag är tillbaka och tar väl tillvara på mina friska dagar!

Mitt råd till er mina kära bloggläsare: Ge inte upp. Ge aldrig upp! Det är bara ni själva som vet hur ni mår och vad som är normalt/onormalt för er. Låt ingen sätta sig på er. Kämpa vidare, byt läkare om den du har nu inte lyssnar på dig.

Jag har läst i boken "Det trötta folket" att många med symtom på hypotyreos men som har normala värden, ändå kan må bra av medicinering, ofta en kombination av T4 (Levaxin) och T3 (Lio). Har ni testat allt men inte just den kombinationen, be att få göra det! Ni har inget att förlora.

Jag kommer att återkomma när jag lämnar nya prover eller om något annat händer som rör mitt sköldkörtelproblem men eftersom allt känns bra nu, blir det troligen glesare mellan blogginläggen.

Tack för att ni har läst och följt mig så här långt!

Varma kramar från Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar