lördag 24 november 2012

Något bättre

Jag har nu varit sjukskriven i totalt två veckor och ska vara hemma även nästa.

Jag mår något lite bättre men jag vet inte om det har med doshöjningen eller all vila att göra. Jag sover lätt till kl 11:00 om morgnarna och jag som är en morgonmänniska i vanliga fall!

Yrseln är borta! Däremot har jag börjar fälla jättemycket hår igen, får rensa golvsilen efter varje dusch. Jag har också fått öm och sårig hårbotten! Dessutom är jag trött och ofokuserad men lugn. Jag känner mig nu under min sjukskrivning totalt stressfri och det är helt underbart. Jag har märkt att jag blir väldigt stresskänslig när jag mår dåligt. Är jag frisk kan jag hantera stress, prioriterar då och tar en sak i taget - med lätthet skulle jag säga.

Läkarintyget har kommit och där står det att jag har: Autoimmun tyreoidit. Jag har googlat på det men inte funnit mer info än tidigare. Mina egna celler angriper sköldkörteln. Liksom mina egna celler angriper mitt pigment i min sjukdom Vitiligo. Man undrar ju klart varför?

Och så undrar jag om jag kommer att få leva med att mitt mående kommer att vara så här svajjigt eller om det kommer att stabilisera sig. Jag som trodde i juli att jag hade blivit symtomfri för evigt... Tji fick jag... :´-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar