onsdag 14 november 2012

Telefonkontakt med läkaren och fortsatt sjukskrivning

Läkaren ringde ikväll. Mina värden har knappt förändrats alls trots doshöjningen från 75-100 ug Levaxin för en månad sedan. TSH 3.1 (3.8) T4 15 (16) T3 3.9 (4.1).

Jag ska få höja dosen till 125 ug /dag och så sjukskrev hon mig i två veckor. Jag blev oerhört lättad över det eftersom jag har varit på jobbet idag och "testjobbat" och fann att det inte fungerar. Jag kan inte jobba så ofokuserad och trött och osocial som jag är nu. Jag hade en klump i magen och halsen hela dagen.

Jag ska lämna nya blodprover om 4 veckor.

Läkaren tror att jag, trots att antikropparna inte helt och hållet visade det, lider av en autoimmun sköldkörtelsjukdom. Vad det egentligen innebär vet jag faktiskt inte. Jag ska forska lite och fråga henne vid nästa tillfälle vi pratas vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar