måndag 27 mars 2017

Tacksamheten

Utifrån mitt senaste inlägg vill jag säga att man får perspektiv på sin egen situation och trots att jag fortfarande inte känner mig helt frisk, känner jag en djup tacksamhet över:

  • Att jag hann utbilda mig och få en fast tjänst innan jag blev sjuk.

  • Att mamma tidigt rådde mig till att lämna blodprover när jag blev sjuk eftersom hon kände igen symtomen från sin egen hypotyreos.

  • Att jag tog mina besvär på allvar på en gång och snabbt sökte hjälp innan det gått för långt.

  • Att jag inte gav mig trots att jag egentligen inte orkade kämpa mot fyra olika allmänläkares bedömning om att jag bara är en stressad småbarnsmamma och inte behöver någon medicin.

  • Att jag fick tipset av läkaren på akutmottagningen om att googla på mina symtom och "Ove Törring".

  • Att jag skrev en egenremiss till Endokrinologimottagningen, trots att jag egentligen inte orkade ta tag i det.

  • Att egenremissen fick gehör.

  • Att jag bara har behövt vara sjukskriven under två månader sammanlagt pga mitt sköldkörtelproblem.

  • Att jag har tillgång till internet och därmed all information som finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar