lördag 18 mars 2017

Dags för uppdatering igen!

Jag har inte skrivit på länge, ser att det nästan har gått ett halvår sen sist! Jag kan berätta att jag i december drabbades av en otrolig smärta i magen och åkte in akut till sjukhuset. Där gjordes diverse undersökningar och man misstänkte att jag kunde ha drabbats av tarmfickor. Något som tydligen är ganska vanligt vid förstoppning. Jag fick bulkmedel utskrivet (Laxido) och penicillin. Efter några veckor var smärtan helt borta. Jag dricker fortfarande en påse Laxido utblandat med vatten varje morgon innan frukost. Det gör att jag slipper förstoppning. Men jag måste ändå säga att jag är trött på att behöva behandla en åkomma med en typ av medicin pga av att en annan medicinering inte fungerar... Det känns inte bra. Innan jag blev sjuk i min sköldkörtel hade jag aldrig problem med hård mage.

I tisdags lämnade jag nya blodprover som visade TSH 0.02, T3 5.2 och T4 18. Jag medicinerar med 125 ug Levaxin och 10 ug Liothyronin varje dag. Jag är ledsen över att behöva berätta att jag fortfarande har problem med mensrubbningar, vikten och trög mage. Men huvudet funkar i alla fall och tröttheten är inte förlamande. Jag får se det positiva men samtidigt inse att jag kanske aldrig kommer att blir helt bra igen. Mina försök till välmående och god livskvalité kommer jag dock inte att sluta med i första taget!

På tisdag har jag bokat en telefontid med läkaren och jag kommer fråga om jag kan höja Liothyroninen något. Är nyfiken på hur det skulle påverka mig.

Nu är våren på ingång och jag ska försöka bli bättre med vardagsmotionen, det kommer att öka välbefinnandet. Jag mår ju väldigt mycket bättre på alla plan när jag motionerar regelbundet så det är målet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar