fredag 9 mars 2012

4 veckor med Levaxin

Jag har fått tillbaka viss motivation vad gäller att ta tag i kosten och löpningen igen. Det känns jättebra. Jag vet inte om det är Levaxinet som har gett mig motivationen eller om det är våren och solen. Men trots att jag springer en dag i veckan och promenerar minst 2 gånger (30 min/gång) så står vikten stilla. Det känns riktigt jobbigt. Kläderna sitter åt och jag är för snål för att köpa nya eftersom jag hoppas och tror att jag snart ska gå ner i vikt igen. Dessutom skulle det kännas som att jag hade gett upp kampen mot viktuppgången. Det som känns bra är att jag åtminstone inte har gått upp mer. Jag ligger fortfarande på + 5 kg.

Idag har jag lämnat nya blodprover (TSH, T4 och  T3) på sjukhuset och jag hoppas att läkaren ringer på måndag och förmedlar att jag ska höja dosen. Jag tycker att jag har mått dåligt alldeles för länge nu och är otålig. Min familj behöver mig. Som det är nu isolerar jag mig ganska mycket från omvärlden (utanför familjen). Jag orkar liksom inte vara social.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar