lördag 17 mars 2012

Deppig

Jag har googlat en massa i helgen på bland annat viktökning, Levaxin och sköldkörtelproblem och har mest hittat tråkiga nyheter. Som t ex att Levaxin inte alltid hjälper en att gå ner i vikt, ibland går man t o m upp av det! För några månader sedan var det värsta med mitt sköldkörtelproblem att jag var nedstämd, glömsk och trött men just nu är det värsta att jag ökar i vikt och att jag har svårt att hitta motivation till träna och äta rätt när det ändå inte ger något resultat på vågen. Jag har denna vecka promenerat och sprungit 4 dagar och hållt mig till tre-timmarsdieten vilken dietister råder en till - utan att ha gått ner ett hekto. Ledsen och uppgiven är jag idag. Tre-timmarsdieten funkade för övrigt kanonbra innan jag blev sjuk! Jag gick ner minst 0.5 kg i veckan.

Om det är någon som läser min blogg och har erfarenhet av viktuppgång eller viktnedgång i samband med Levaxinbehandling, så dela gärna med dig genom att skriva en kommentar!

4 kommentarer:

  1. Hej! Råkade hamna här av en slump :) Här har du en till som åkt berg-o dalbana sen nov 2010. Läkarbesök, prover hit o dit(har aldrig förrut varit sjuk i hela mitt 54-åriga liv, förhöjda levervärden, hjärtklappning,svullna fötter,ont o stel i leder, bröstsmärtor,ångest,tårar i massor,hjärnbubbla,inte orkat med socialt umgänge,släpat mig på jobbet o hem igen till soffan,levaxin,TSH aldrig varit över 9, stresshanteringskurs(fast jag hävdat att jag normalt inte är en stressad person),bröstbränna(typ magkatarr),vikten upp, försöker motionera(med inte orkat), sömnsvårigheter fast kroppen skriker efter sömn m.m... you name it.
    Håller på med doshöjning och lever på hoppet. Är faktiskt liiite piggare nu. Orkar iaf laga mat åt "gubben" ibland o umgås med någon vän då och då :) // Kämpa på o lycka till mvh Elsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elsa!

      Vad roligt att slumpen förde dig hit! Stort tack för din kommentar! Vilken tråkig resa du har behövt göra, men nu håller vi tummarna för att doshöjningen ska hjälpa dig och att du bara ska få bli piggare och piggare!

      Jag känner igen mig i princip alla dina krämpor men sover i alla fall gott om nätterna, vilket jag är jättetacksam för!

      Lycka till du också!

      Radera
    2. Glömde fråga! Hur stor är din dos nu Elsa?

      Radera
  2. Hej. Jag äter 75 nu, inne på tredje veckan. Man kan inte öka för ofta. Det ska helst gå minst 6 veckor mellan varje ökning.Det tar den tiden innan dosen kommer i jämnvikt i kroppen. Jag har haft bedrövliga överdoseringssymptom när jag höjt så jag måste ta det lugnt. Det är ett evigt väntande o inget tålamod har man heller :)Att förvandlas till sköldpadda är det värsta jag varit med om, men det ska gå att bli frisk igen :D Jag kan,jag vill, jag ska!!!

    SvaraRadera