torsdag 15 mars 2012

Doshöjning av Levaxinet

I fredags efter att jag lämnat min blodprover, hörde jag av mig till läkaren via "Mina vårdkontakter" och bad att få bli uppringd när provsvaren hade kommit. Fick meddelande tillbaka om att en sjuksköterska skulle bevaka mina provsvar och säga till läkaren att ringa mig när de var klara. MEn ingen hörde av sig på fredagen, inte på måndagen, inte tisdagen, inte onsdagen... Jag blev väldigt otålig så jag ringde upp dem idag.

Sjuksköterskan i telefonen var den trevligaste och bästa jag någonsin pratat med om det här! Mina värden hade förbättrats. TSH låg nu på 4,5 (7,6 sist) och T4 var 14 (13 sist). Jag sa att värdena visar att det går åt rätt håll men själv mår jag inte bättre. Då svarade hon att värdena kan se bra ut men att man med sköldkörtelproblem ändå kan må skitdåligt. Hon sa också att jag skulle försöka ha is i magen, att jag kanske inte förrän om 4-5 månader kommer känna att det börjar vända. Och så det viktigaste och mest uppmuntrande: "Men jag lovar, du kommer att må bra igen!"

Från och med idag ska jag äta 50 microgram Levaxin per dag och lämna nya blodprover om en månad igen. Det känns spännande med ökningen! Hoppas, hoppas att jag känner någon slags effekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar